VISIE.
- We bevorderen eigenaarschap, verantwoordelijkheid, participatie en persoonlijkheidsontwikkeling bij de leerling.
- We stimuleren onderwijsvormen die maatwerk, gepersonaliseerd leren en betekenisvol leren mogelijk maken.
- We geven ruimte om daarin nieuwe wegen te bewandelen.
- We blijven ons ontwikkelen als ‘lerende organisatie’.
Onze kernwaarden veiligheid, aandacht, respect en eerlijkheid gaan samen in een ambitieuze leercultuur, waarin iedere leerling wordt geholpen, gestimuleerd en uitgedaagd.
KERNWAARDEN.
Deze vijf kernwaarden vinden we belangrijk en richtinggevend. De kernwaarden komen terug in ons identiteitsprofiel.
Veilig
Samen zorgen wij ervoor dat je hier veilig bent
Wij willen een plek zijn waar leerlingen en medewerkers zich veilig voelen. Daar zijn we samen verantwoordelijk voor. We hebben oog voor elkaar. Veiligheid is ook weten waar je aan toe bent. Daarom zijn we duidelijk over regels en procedures.
Eerlijk
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Vertrouwen is een onmisbare basis in een relatie. Omdat we een goede relatie met elkaar belangrijk vinden, zijn we eerlijk en betrouwbaar. We komen onze afspraken na en doen we wat we zeggen. We communiceren open naar elkaar.
Respect
Wij respecteren elkaar en onze omgeving
Wij zijn een christelijke school en dit wordt zichtbaar in onze uitingen, activiteiten en hoe wij met elkaar omgaan. Wij verwachten van onze leerlingen en medewerkers dat zij op een respectvolle manier deelnemen aan en omgaan met de vieringen die wij organiseren.
Aandacht
Wat aandacht krijgt, groeit
Wij vinden het belangrijk dat je je gekend voelt en ervaart dat je van waarde bent. We hebben aandacht en zorg voor elkaar en de leerlingen. We kijken naar elkaar om. We hebben aandacht voor de wereld om ons heen en zijn ons bewust van de positieve rol die wij daarin kunnen spelen.
Ambitie
Werk met je talent.
Je komt tot je recht als je je kunt ontplooien en je talenten kunt ontwikkelen. Goed onderwijs zien we daarvoor als voorwaarde. Daarom bieden we ook onze medewerkers de ruimte om zich voortdurend bij te scholen en zich te ontwikkelen. We stimuleren en leren daarnaast onze leerlingen om hun verantwoordelijkheid te nemen in hun leerproces.
DAGOPENINGEN EN VIERINGEN.
Aan het begin van iedere schooldag staan we in een dagopening in de klassen stil bij actuele onderwerpen, gerelateerd aan de bijbel. Soms kort, soms langer: spontaan kunnen er waardevolle gesprekken ontstaan. In de vieringen van Pasen en Kerst hebben leerlingen zelf veel inbreng. Ze brengen persoonlijke verhalen naar voren die ons telkens weer diep raken. In onder andere een tweejaarlijkse actiedag voor Edukans en een maandelijkse schrijfactie voor de mensenrechtenorganisatie Amnesty International, die jaarlijks op de Dag van de Mensenrechten nog uitgebreider gehouden wordt, komt het ‘omzien naar elkaar’ in een breder verband tot uiting.